Bekijk de algemene voorwaarden als PDF

Hoofdstuk 1. Algemeen

Artikel 1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
• Opdrachtnemer:
Nicole Broers, Kvk nummer 30197951, (voorheen Nieuwetijdscentrum Lichtkind
Lichtvlinder,) gevestigd te 3544 AD Utrecht, Verderlaan 19.
• Opdrachtgever:
de persoon, onderneming of instantie die de opdracht voor de diensten verstrekt en/of
indien van toepassing, de persoon die deelneemt aan een begeleidingstraject op het
gebied van 1 op 1 individueel, training of aanverwante diensten.
• Diensten:
Alle door opdrachtnemer aan de opdrachtgever geleverde producten en diensten
waaronder 1 op 1 individuele trajecten, (online) training(en) en andere vormen van
begeleiding, dan wel advisering, alsmede alle andere ten behoeve van de opdrachtgever
verrichte werkzaamheden van welke aard dan ook, uitgevoerd in het kader van een
opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van
opdrachtgever zijn verricht.
• Werkzaamheden:
de werkzaamheden die opdrachtnemer in opdracht van de opdrachtgever uitvoert.
• Opleiding:
de onder opdrachtnemer vallende opleidingen, trainingen en retraites die
opdrachtnemer aanbiedt en die de opdrachtgever via de website kan bestellen en kan
volgen.
o Digitale product: online leerweg modules, die opdrachtnemer aanbiedt en die de
opdrachtgever via de website kan bestellen;
o Website: de website www.NicoleBroers.nl die door opdrachtnemer wordt
beheerd.

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en
overeenkomsten waarbij opdrachtnemer diensten aanbiedt of levert. Afwijkingen van
deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn
overeengekomen.
2. Niet alleen opdrachtnemer maar ook alle personen of ondernemingen die bij de
uitvoering van enige opdracht voor de opdrachtgever zijn betrokken, kunnen op deze
2
algemene voorwaarden een beroep doen. 3. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van de opdrachtgever. 4. Eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van de opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij deze door opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard. 5. Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van e e n of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen. 6. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden. 7. Indien e e n of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Opdrachtgever en opdrachtnemer treden alsdan in overleg om een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige of vernietigde bepaling overeen te komen, zoveel mogelijk in overeenstemming met het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.

Artikel 3. Aanbod opdrachtgever op website 1. Opdrachtgever gaat akkoord met het betreffende aanbod van opdrachtnemer door het daadwerkelijk bestellen van de betrokken dienst op de website en/of door het inleveren van het getekend, ondertekend inschrijfformulier. 2. Op dit moment komt de overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever tot stand.

Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst 1. Een bindende overeenkomst conform artikel 3 houdt voor de opdrachtnemer een inspanningsverplichting in en expliciet geen resultaatsverplichting. Opdrachtnemer is gehouden de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. 2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. 3. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om werkzaamheden te laten verrichten door derden. 4. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten in redelijkheid aan de opdrachtgever in rekening te brengen. 5. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/ of onvolledige gegevens.

3
Artikel 5. Contractduur en opzegging 1. De overeenkomst eindigt op het moment dat de prestatie is geleverd e n beide partijen alle uit de overeenkomstig voortvloeiende verplichtingen zijn nagekomen.

Artikel 6. Wijziging van de overeenkomst 1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen de overeenkomst tijdig en in overleg dienovereenkomstig aanpassen; 2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beï nvloed. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen. 3. Indien wijziging of aanvulling van de overeenkomst financie le en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover tevoren inlichten. 4. Indien een vast honorarium is overeengekomen zal opdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft, waarna opdrachtgever gehouden is om het gewijzigde honorarium te voldoen.

Artikel 7. Geheimhouding 1. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar hebben verkregen. Informatie geldt bij voorbaat als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

Artikel 8. Intellectuele eigendom 1. Voor zover auteurs-, merk-,modellen,- handelsnaam-, of andere rechten van intellectuele eigendom berusten op de door opdrachtnemer ter uitvoering van de overeenkomst geleverde diensten, is en blijft opdrachtnemer houder respectievelijk eigenaar van deze rechten. De opdrachtgever mag de stoffelijke dragers van deze rechten uitsluitend gebruiken voor het doel waartoe deze aan de opdrachtgever verstrekt zijn, deze niet vermenigvuldigen en auteurs-,merk-, model-,handelsnaam-, en andere aanduidingen niet wijzigen of verwijderen. 2. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de bij de uitvoering van de werkzaamheden opgedane kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 9. Betaling: investering in jezelf en in je toekomst 1. Het document ‘Investering in jeZelf en in je toekomst’ maakt onlosmakelijk deel uit van deze algemene voorwaarden. Betaling dient conform het bepaalde in de Investering in jeZelf te geschieden. 2. Bij een betalingsachterstand wordt -na aanmaning door opdrachtnemer waarbij betaling binnen acht dagen alsnog achterwege blijft- overgegaan tot ontzegging van verdere toegang / deelname aan de nog niet betaalde diensten, totdat de betalingsachterstand geheel is voldaan. De opdrachtnemer is alsdan gerechtigd om de overeenkomst onmiddellijk te ontbinden, zonder enige aansprakelijkheid jegens
4
opdrachtgever. opdrachtgever is dan aansprakelijk voor de door opdrachtnemer geleden schade. 3. Bij gebreke van betaling dient de wettelijke rente te worden vergoed. 4. Alle kosten, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, zijn voor rekening van de deelnemer. 5. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever zullen de vorderingen van opdrachtnemer jegens opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar zijn en daarnaast zal opdrachtnemer gerechtigd zijn om de overeenkomst met opdrachtgever onmiddellijk te ontbinden, zonder enige aansprakelijkheid jegens opdrachtgever.

Artikel 10. Incassokosten 1. Ingeval opdrachtgever in verzuim is, is opdrachtnemer gerechtigd om zijn vordering langs gerechtelijke weg te incasseren. In dat geval is de opdrachtgever naast de verschuldigde hoofdsom en rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. Daaronder zullen steeds zijn begrepen de kosten van incassobureaus, alsmede de kosten en honoraria van deurwaarders en advocaten, ook indien deze de in rechte toe te wijzen proceskosten overschrijden. De vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten bedraagt tenminste 15% van de verschuldigde hoofdsom.

Artikel 11. Aansprakelijkheid 1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst met opdrachtgever naar beste inzicht en vermogen uitvoeren op basis van een inspanningsverbintenis en uitdrukkelijk niet op basis van een resultaatsverbintenis. 2. Opdrachtnemer kan door opdrachtgever enkel financieel aansprakelijk worden gesteld voor de door opdrachtgever tijdens een training, retraite op een door opdrachtnemer verzorgde locatie geleden zaakschade en/of letselschade indien deze toe te rekenen is aan een handelen dan wel nalaten van opdrachtnemer. Opdrachtnemer zal nimmer aansprakelijk zijn voor zoekraken dan wel beschadiging van zaken indien dit niet aan opdrachtnemer toe te rekenen is. 3. In geval opdrachtnemer aansprakelijk gehouden kan worden overeenkomstig

artikel 11.2, dan is aansprakelijkheid van opdrachtnemer (inclusief eventuele werknemers, vennoten en personen waarmee opdrachtnemer een samenwerkingsverband heeft gesloten), wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst, of onrechtmatige daad, of gebaseerd op enige andere rechtsgrond, beperkt tot het vergoeden van enkel de directe schade van de opdrachtgever – waaronder uitdrukkelijk niet begrepen immaterie le schade en/of bedrijfsschade, met inbegrip van winstderving – beperkt tot het door de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar van Opdrachtnemer te dier zake uitgekeerde bedrag, vermeerderd met haar eigen risico onder die verzekering. 4. Indien, om welke reden dan ook, geen verzekeringsuitkering plaatsvindt, is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer jegens opdrachtgever beperkt tot het honorarium van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft en in geval dat in rechte geen standhoudt, dan is de maximale aansprakelijkheid van opdrachtnemer gelimiteerd tot een bedrag van 3.000,-. 5. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk jegens opdrachtgever indien de ontstane schade het gevolg is van een doen of nalaten c.q. onvoorzichtigheid van opdrachtgever of indien
5
opdrachtgever niet de instructies van opdrachtnemer volgt.

Artikel 12. Annulering/ beëindiging van de overeenkomst Bij opleidingen, trainingen 1. Opdrachtnemer heeft het recht om zonder opgave van reden een cursus, training, begeleidings-of 1 op 1 individueel traject te annuleren of deelname van een opdrachtgever te weigeren, in welke gevallen de opdrachtgever recht heeft op terugbetaling van het volledige door deze aan opdrachtnemer betaalde bedrag. 2. De opdrachtgever van een cursus, training, begeleidings-of 1 op 1 individueel traject heeft het recht deelname aan of de opdracht voor een cursus, training, begeleidings- of 1 op 1 individueel traject schriftelijk te annuleren. Het is de verantwoordelijkheid van opdrachtgever om zich ervan te vergewissen dat het schrijven ook daadwerkelijk is ontvangen door opdrachtnemer. 3. Annulering door de opdrachtgever van de opdracht kan tot 9 weken voor aanvang van de cursus, training, begeleidings-of 1 op 1 individueel traject kosteloos geschieden, tenzij opdrachtnemer kosten heeft moeten maken ten behoeve van de opdracht welke hij niet meer kosteloos kan annuleren. In zulks geval is opdrachtgever verplicht om (een deel van) deze kosten te voldoen. Wil je naar een andere datum verplaatsen rekenen wij 35,- administratiekosten. 4. Bij annulering binnen 8 weken tot en met 2 weken voor aanvang van de cursus, training, begeleidings-of 1 op 1 individueel traject is opdrachtnemer gerechtigd om 50% van het bij de opdracht overeengekomen bedrag in rekening te brengen en bij annulering binnen 2 weken het volledige bedrag. Opdrachtgever is in beide gevallen gehouden om ook de door opdrachtnemer ten behoeve van de opdracht gemaakte kosten welke hij niet meer kan terugvorderen van de betreffende derde(n) te vergoeden. 5. Ingeval de opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer na aanvang van de cursus, training, begeleidings-of 1 op 1 individueel traject de deelname tussentijds bee indigt of daaraan anderszins niet deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op enige terugbetaling van niet-genoten onderdelen van de cursus, training, begeleidings-of 1 op 1 individueel traject, tenzij de bijzondere omstandigheden van het geval, naar het oordeel van opdrachtnemer, anders rechtvaardigen. 5. Een individueel begeleidings- of 1 op 1 individueel gesprek kan niet kosteloos worden afgezegd of verplaatst, tenzij opdrachtnemer hiermee instemt. Bij afzegging of verplaatsing is opdrachtnemer gerechtigd om het volledige tarief dat is afgesproken voor het gesprek in rekening te brengen met een minimum van 80 euro. Indien de opdrachtgever dan wel de aangewezen deelnemer niet op het geplande gesprek verschijnt, worden dezelfde tarieven gehanteerd. 6. Als e e n der partijen wezenlijk tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen en na hier uitdrukkelijk door de andere partij op gewezen te zijn, deze verplichting niet binnen een redelijke termijn alsnog nakomt, is de andere partij bevoegd de overeenkomst te bee indigen zonder dat de bee indigende partij de tekortkomende partij enige vergoeding verschuldigd is. De tot de bee indiging geleverde prestaties worden op de overeengekomen wijze betaald.

Artikel 13. Onuitvoerbaarheid van de opdracht 1. Indien e e n van de partijen wordt getroffen door een situatie van overmacht zal deze
6
daarvan onmiddellijk mededeling doen aan de andere partij. Partijen zullen in overleg tot een redelijke oplossing trachten te komen. 2. Opdrachtnemer heeft het recht de overeengekomen werkzaamheden op te schorten indien hij door omstandigheden, welke buiten zijn invloedsfeer liggen of waarvan hij bij het sluiten der overeenkomst niet op de hoogte was of kon zijn, tijdelijk verhinderd is zijn verplichtingen na te komen. 3. Stakingen en werkonderbrekingen, weersinvloeden, diefstal of op elke wijze verloren gaan van materialen zijn in ieder geval omstandigheden als in het vorige lid bedoeld. 4. Indien de nakoming blijvend onmogelijk wordt kan de overeenkomst worden ontbonden voor dat deel dat nog niet is nagekomen. Opdrachtgever heeft in dat geval geen recht op vergoeding van de ten gevolge van de ontbinding geleden schade.
Retraites (lesweken) Neemt u deel aan een retraite (lesweek) van opdrachtnemer, dan gelden de bovenstaande annuleringsvoorwaarden zoals in artikel 12 omschreven. Als deelnemers besluiten zich vrijwillig terug te trekken dan hebben zij recht op terugbetaling van ten hoogste een deel van de verschuldigde deelnamekosten. Is het vanwege ziekte of overlijden van naaste familie, dan dient de annulering verhaald te worden op de annuleringsverzekering.

Artikel 14. Persoonsgegevens Door het aangaan van een overeenkomst met opdrachtnemer wordt aan opdrachtnemer toestemming verleend voor automatische bewerking van de uit de overeenkomst verkregen persoonsgegevens. Deze persoonsgegevens zal opdrachtnemer uitsluitend gebruiken voor haar eigen activiteiten.

Artikel 15. Geschillenbeslechting 1. Geschillen en klachten worden in eerste instantie beslecht door De Geschilleninstantie alternatieve zorg (GAT): www.gatgeschillen.nl 2. Op iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en de opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing;
7

 

HOOFDSTUK 2: OPLEIDING EN DIGITALE PRODUCTEN

Artikel 1 Productspecificaties en fouten 1. De wezenlijke kenmerken van opleidingen en digitale producten van Nicole Broers (Academie) zijn omschreven op de website. 2. Nicole Broers (Academie) kan niet gebonden worden aan schrijf- of typefouten op de website. 3. Het assortiment aan online producten en/of diensten dat op de website wordt aangeboden kan worden gewijzigd.

Artikel 2 Gebruiksvoorwaarden 1. Bij gebruik van de website dient de opdrachtgever zich op te stellen conform hetgeen van een verantwoordelijke en zorgvuldige internetgebruiker verwacht mag worden. 2. Het is de opdrachtgever niet toegestaan de beveiligingsapplicaties op de website te omzeilen dan wel te kraken. 3. Het is de opdrachtgever niet toegestaan de website op een dergelijke wijze te gebruiken dat daardoor de juiste werking van computersystemen van Nicole Broers (Academie) of derden wordt aangetast dan wel dat daardoor andere gebruikers van de website worden gehinderd respectievelijk belemmerd.

Artikel 3. Totstandkoming van de overeenkomst 1 De overeenkomst komt tot stand nadat de opdrachtgever het bestelproces via de website succesvol heeft doorlopen. 2. De overeenkomst kan pas via de website tot stand komen nadat de opdrachtgever heeft aangeklikt dat hij akkoord gaat met deze algemene voorwaarden. 3. Nadat de overeenkomst via de website tot stand is gekomen, stuurt Nicole Broers (Academie) een bevestigingse-mail naar de opdrachtgever. Indien de opdrachtgever geen bevestigingse-mail heeft ontvangen, dan dient de opdrachtgever contact op te nemen met Nicole Broers (Academie) .

Artikel 4. Herroepingsrecht 1. Aangezien de opleiding en de digitale producten zaken betreffen met een digitale inhoud is het herroepingsrecht op de bestelde opleiding of op het bestelde digitale product niet van toepassing, mits de levering van de opleiding en/of het digitale product is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de opdrachtgever en de opdrachtgever heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn herroepingsrecht. 2. Indien de opdrachtgever geen uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven voor de aanvang van de levering van de opleiding en/of het digitale product en de opdrachtgever geen afstand heeft gedaan van zijn herroepingsrecht, dan zal Nicole Broers (Academie) pas overgaan tot de levering van de opleiding of het digitale product nadat de ontbindingstermijn van 14 dagen is verstreken.

Artikel 5. Opleiding en account 1. De opleiding wordt via de academie ter beschikking gesteld. De opdrachtgever kan via zijn account op de academie de opleiding volgen.
8
2. Afhankelijk van de aangeschafte cursus/opleiding is de gehele inhoud in e e n keer beschikbaar of druppelen de modules periodiek. 3. De opdrachtgever is te allen tijde verantwoordelijk voor zijn account op de website en academie en inloggegevens. De opdrachtgever dient zijn inloggegevens zorgvuldig voor zichzelf te houden en deze inloggegevens in geen enkel geval door te geven aan derden. Indien de opdrachtgever constateert dat een derde ongeautoriseerd gebruik maakt van zijn inlogcodes, dan dient de opdrachtgever Nicole Broers (Academie) daarvan onverwijld in kennis te stellen. 4. Nicole Broers (Academie) garandeert niet dat de academie zonder onderbrekingen of zonder fouten werkt. De opdrachtgever erkent dat toegang tot de academie onderbroken kan worden door diverse redenen. Nicole Broers (Academie) is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze tijdelijke onderbreking van de academie waardoor de opdrachtgever tijdelijk de opleiding niet kan volgen. Nicole Broers (Academie) zal echter pogen een volledige continuï teit van de beschikbaarheid van de academie te leveren en binnen aanvaardbare termijnen de onderbreking te herstellen.

Artikel 6 Prijzen, facturatie Nicole Broers (Academie) en betaling 1. De trainingen, opleidingen zijn vrijgesteld van BTW. 2. Voor de bestelde opleiding of het bestelde digitale product stuurt Nicole Broers (Academie) een factuur via de e-mail. 3. De opdrachtgever kan de bestelling die via de website geplaatst is op de volgende wijzen betalen: via IDeal, via Bancontact en andere reguliere betaalmethodes. 4. In het geval van een termijnbetaling/abonnement legt de opdrachtgever door middels van de eerste betaling via iDeal of Bancontact een mandaat af waardoor volgende termijnen via SEPA mogen worden geï ncasseerd.